ul. Podedworze 20

30-686 Kraków

Pon, Śr, Czw, Pt 7.00-15.00

Wt 10.00 - 18.00

Ikona z Logo Spółdzielnia Mieszkaniowa Podgórze

Informacja o Walnym Zgromadzeniu SM „Podgórze”

W dniu 29.09.2022 r. po 3 letniej przerwie spowodowanej pandemią odbyło się Walne Zgromadzenie Spółdzielni.

Członków Spółdzielni powiadomiono o miejscu, terminie i porządku obrad Walnego Zgromadzenia poprzez wywieszenie w dniu 8 września 2022 r. zawiadomień na klatkach schodowych budynków należących do zasobów Spółdzielni, na tablicy ogłoszeniowej w siedzibie Spółdzielni oraz na stronie internetowej Spółdzielni. W tym też dniu wyłożono materiały dotyczące spraw objętych porządkiem obrad, projekt statutu Spółdzielni.

Od dnia 14 września 2022 r. były wyłożone do wglądu projekty uchwał w godzinach pracy Spółdzielni w Sekretariacie Spółdzielni przy ul. Podedworze 20, Administracjach Osiedli oraz były dostępne na stronie internetowej Spółdzielni.

W przewidzianym prawem terminie nie zgłoszono wniosków o uzupełnienie porządku obrad Walnego Zgromadzenia, ani żadnych poprawek do wyłożonych projektów uchwał.

Frekwencja w trakcie trwania zebrania ulegała zmianie. wg protokołu komisji skrutacyjnej wydano 144 mandaty dla członków Spółdzielni i 63 mandaty dla pełnomocników członków (stan na godz. 20.00).

Tegoroczne Walne Zgromadzenie miało charakter sprawozdawczo – wyborczy.

Pod głosowanie Walnego Zgromadzenia przedłożono 22 projekty uchwał.

Po dyskusji i głosowaniu podjęto 20 uchwał, w tym dotyczących:

–   3 uchwały dotyczące zatwierdzenia sprawozdań Rady Nadzorczej

Uchwała nr 1 – z działalności za okres od 24 czerwca 2019 r. do 30 czerwca 2020 r. z informacją na temat lustracji pełnej za lata 2016-2018 i lustracji inwestycyjnej za lata 2018-2019.

Uchwała nr 2 – z działalności za okres od lipca 2020 r. do czerwca 2021 r.

Uchwała nr 3 – z działalności za okres od lipca 2021 r. do września 2022 r. z informacją na temat lustracji pełnej za lata 2019-2021 i lustracji inwestycyjnej za lata 2020-2021.

–   3 uchwały dotyczące zatwierdzenia sprawozdań Zarządu:

Uchwała nr 4 – z działalności Spółdzielni w roku 2019,

Uchwała nr 5 – z działalności Spółdzielni w roku 2020,

Uchwała nr 6 – z działalności Spółdzielni w roku 2021,

–   6 uchwał dotyczących zatwierdzenia sprawozdań finansowych oraz podziału nadwyżki bilansowej:

Uchwała nr 7 – zatwierdzenie sprawozdania finansowego za rok 2019,

Uchwała nr 8 – nadwyżka za rok 2019 w kwocie 8.560.223,22 zł przeznaczona została na zasilenie:

a) na zasilenie funduszy remontowych wyodrębnionych nieruchomości Osiedla Wola Duchacka Wschód – kwota 2.800.000,00 zł, której źródłem są efekty ze zrealizowanej inwestycji przy ulicy Włoskiej 12,
b) na zasilenie funduszy remontowych wyodrębnionych nieruchomości Osiedla Wola Duchacka Zachód – kwota 2.335.350,00 zł, której źródłem są efekty ze zrealizowanej inwestycji przy ulicy Gołaśka 43, 43A oraz zwrot kosztów instalacji centralnej ciepłej wody,
c) na zasilenie funduszy remontowych wyodrębnionych nieruchomości Osiedla Dauna – kwota 101.550,00 zł, której źródłem jest zwrot kosztów instalacji centralnej ciepłej wody,
d) na zasilenie funduszy remontowych wyodrębnionych nieruchomości Osiedla Rżąka – kwota 103.000,00 zł, której źródłem jest zwrot kosztów instalacji centralnej ciepłej wody,
e) na zasilenie osiedlowych funduszy remontowych – kwota 905.000,00 zł, której źródłem są efekty ze zrealizowanych inwestycji mieszkaniowych,
f) na zasilenie środków przeznaczanych na prowadzenie gospodarki zasobami mieszkaniowymi kwota: 2.315.323,22 zł; w podziale tej nadwyżki poszczególne nieruchomości budynkowe partycypują w proporcji wynikającej z ich udziału w metrażu poszczególnych administracji osiedlowych:

Uchwała nr 9 – zatwierdzenie sprawozdania finansowego za rok 2020,

Uchwała nr 10 – nadwyżka za rok 2020 w kwocie 1.665.645,93 zł przeznaczona została na zasilenie środków przeznaczanych na prowadzenie gospodarki zasobami mieszkaniowymi; w podziale tej nadwyżki poszczególne nieruchomości budynkowe partycypują w proporcji wynikającej z ich udziału w metrażu poszczególnych administracji osiedlowych.

Uchwała nr 11 – zatwierdzenie sprawozdania finansowego za rok 2021,

Uchwała nr 12 – nadwyżka za rok 2021 w kwocie 1 146 350,23 zł przeznaczona została na zasilenie środków przeznaczanych na prowadzenie gospodarki zasobami mieszkaniowymi, w podziale tej nadwyżki poszczególne nieruchomości budynkowe partycypują w proporcji wynikającej z ich udziału w metrażu poszczególnych administracji osiedlowych.

Walne Zgromadzenie udzieliło absolutorium członkom Zarządu, którzy pełnili funkcje w okresie objętym sprawozdaniami  :

Uchwałą nr 13 – udzielono absolutorium Prezesowi Zarządu pani Marii Santurze za lata 2019, 2020, 2021.

Uchwałą nr 14 – udzielono absolutorium Zastępcy Prezesa ds. ekonomicznych panu Zbigniewowi Małkowi za lata 2019, 2020 i okres 01.01.2021 r. – 31.07.2021 r.

Uchwałą nr 15 – udzielono absolutorium Członkowi Zarządu panu Adamowi Włosińskiemu za lata 2019, 2020, 2021.

Uchwałą nr 16 – udzielono absolutorium Członkowi Zarządu pani Beacie Kożuch za okres 1.08.2021 r. – 04.12.2021 r.

Na Walnym Zgromadzeniu, po omówieniu przez prawnika projektu zmian do statutu poddano pod głosowanie 5 projektów uchwał, spośród których 3 zostały przyjęte przez Walne Zgromadzenie. Przyjęcie każdej z tych uchwał wymagało kwalifikowanej większości 2/3 głosów.

Uchwałą nr 17 zmieniono dotychczasową treść § 86 ust. 5 Statutu Spółdzielni poprzez nadanie mu następującego brzmienia:

„5. Uchwały podejmowane są bezwzględną większością głosów, chyba że ustawa lub Statut wymaga kwalifikowanej większości głosów. Przy obliczaniu wymaganej większości uwzględnia się głosy oddane „za” uchwałą, „przeciw” oraz wstrzymujące się. Głosowanie odbywa się jawnie przez podniesienie mandatu, z wyjątkiem wyborów do organów Spółdzielni. Dopuszcza się przeprowadzenie głosowania z wykorzystaniem urządzeń technicznych (np. terminali bezprzewodowych) umożliwiających zdalne oddanie głosu zarówno w sposób jawny, jak i utajniony (elektroniczny system głosowania).”

Uchwałą nr 18 zmieniono § 90 ust. 7 Statutu Spółdzielni nadając mu następującego brzmienie:

„7. Wybory przeprowadza się z wykorzystaniem elektronicznego systemu głosowania, o jakim mowa w § 86 ust. 5. Statutu, a w razie jego braku lub przeszkód technicznych, przy pomocy kart wyborczych, na których umieszczone są w kolejności alfabetycznej nazwiska i imiona kandydatów, pogrupowane odrębnie dla każdego osiedla. Głosowanie odbywa się przez złożenie kart wyborczych do urny w obecności Komisji Wyborczej. Głosujący wybiera spośród kandydatów znajdujących się na karcie wyborczej, pozostawiając nieskreślone nazwiska tych, na których oddaje głos. Skreśla natomiast co najmniej tyle nazwisk, ilu kandydatów zgłoszono ponad liczbę osób wybieranych z danego osiedla. Oddane karty wyborcze bez skreśleń, bądź takie, na których głosujący pozostawił nazwiska nieskreślone w liczbie większej niż liczba miejsc w Radzie Nadzorczej przypadających danemu osiedlu – uznaje się za nieważne.”

Uchwała nr 19 zmieniła zdanie 4 ust. 1 § 107 Statutu nadając mu następujące brzmienie:

Członkowie Rady Osiedla wybierani są przez Walne Zgromadzenie na okres tożsamy z kadencją Rady Nadzorczej, o której mowa w § 90 ust. 9 Statutu, spośród członków Spółdzielni zamieszkałych na terenie wyodrębnionego organizacyjnie osiedla oraz osób prawnych posiadających prawo do lokalu mieszkalnego lub użytkowego na danym osiedlu.”

Walne Zgromadzenie nie podjęło uchwał w sprawie zmiany § 90 ust. 2 oraz § 106 Statutu Spółdzielni

Do decyzji Walnego Zgromadzenia przedłożono uchwałę dotyczącą wyrażenia zgody na zbycie
w drodze sprzedaży prawa użytkowania wieczystego nieruchomości składającej się z działek figurujących w ewidencji gruntów pod nr 292/3, 290/15, 290/17, 296/6, 297/6, oraz własności posadowionej na tych działkach budowli stanowiącej drogę asfaltową będącą częścią
ul. Białoruskiej, przy przyjęciu stawki 330 zł brutto za 1 m2 powierzchni nieruchomości.

Uchwałą nr 20 Walne Zgromadzenie wyraziło zgodę na ww. zbycie nieruchomości.

W oparciu o przeprowadzone tajne głosowania na Walnym Zgromadzeniu wybrano na kadencję 2022 r. – 2025 r. Radę Nadzorczą Spółdzielni oraz Rady Osiedli – przyjęto 6 uchwał.

W skład Rady Nadzorczej zostali wybrani (uchwała nr 21) :

  1. Borowska Regina – os. Wola Duchacka Zachód
  2. Golik Bogumiła – os. Wola Duchacka Wschód
  3. Guzikowska Elżbieta – os. Wola Duchacka Zachód
  4. Jaglarz Aleksander – os. Górników
  5. Kądziołka Łukasz – os. Wola Duchacka Wschód
  6. Kępska Bożena – os. Wola Duchacka Zachód
  7. Kowal Łukasz – os. Wola Duchacka Wschód
  8. Kozankiewicz Jan – os. Wola Duchacka Wschód
  9. Melanowski Adam – os. Dauna
  10. Nakoneczny Jacek – os. Górników
  11. Ngo Edyta – os. Wola Duchacka Zachód
  12. Nowak Bożena – os. Rżąka
  13. Pawlik Witold – os. Wola Duchacka Wschód
  14. Perlikowski Piotr – os. Wola Duchacka Zachód
  15. Tomaszek Danuta – os. Wola Duchacka Wschód

Rada Osiedla Wola Duchacka Wschód (uchwała nr 22):

  1. Golik Bogumiła
  2. Kądziołka Łukasz
  3. Kowal Łukasz
  4. Kozankiewicz Jan
  5. Pawlik Witold
  6. Tomaszek Danuta
  7. Wilk Maciej

Rada Osiedla Wola Duchacka Zachód (uchwała nr 23):

  1. Borowska Regina
  2. Guzikowska Elżbieta
  3. Kępska Bożena
  4. Kolecki Janusz (w dn. 3.10.2022 r. złożył rezygnację)
  5. Ngo Edyta
  6. Perlikowski Piotr
  7. Rachlewicz Anna

Rada Osiedla Górników (uchwała nr 24):

  1. Bobola Stanisław
  2. Jaglarz Aleksander
  3. Nakoneczny Jacek
  4. Pająk Aneta

Rada Osiedla Dauna (uchwała nr 25):

  1. Broś Elżbieta
  2. Melanowski Adam
  3. Rozwadowska Elżbieta
  4. Thuné Ewa

Rada Osiedla Rżąka (uchwała nr 26):

  1. Furtak Jan
  2. Madej Andrzej
  3. Matwijko Jerzy
  4. Nowak Bożena
Spółdzielnia Mieszkaniowa Podgórze Logo Transparent